Vyhledat název

cs

Shrnuli jsme rady zkušených bajkerů a tady je několik tipů, jak ušetřit síly při stoupání a získat rychlost při sjezdu.

Stoupání v sedle 

 
Méně zkušení jezdci při jízdě do kopce často stojí v pedálech. To je ale chyba!
 
Pokud při jízdě do kopce stojíte, vaše těžiště se přesouvá dopředu a vy tak ztrácíte váhu na zadním kole. Snížená váha na zadním kole pak může vést k prokluzování kola a to vás stojí energii. Ideální je držet těžiště v kolmé linii nad klikami kola.
 
Zjednodušeně řečeno - posaďte se do sedla a nakloňte se dopředu tak, aby se kolo při šlapání nestavělo na zadní, pak už stačí jen pořádně zabrat!
 
 

Do bahna na plný plyn

Řítíte se z kopce a najednou je před vámi bahno, co uděláte? Někteří bajkeři v tomhle případě zpomalují nebo dokonce zastavují, ale to není řešení pro ty, kteří honí každou setinu.
 
Pokud je před vámi kaluž nebo zabahněné místo, naberte rychlost, přeneste váhu na zadní kolo a vjeďte do toho naplno!
 
 

Řezání zatáček

Pokud jedete po klikáte trati, je těžké udržet co nejvyšší rychlost a směr jízdy. Abyste udrželi co nejvyšší rychlost, najeďte přímo do středu zatáčky a ostře zatočte.
 
Tím snížíte trakci na zadním kole. Snížením trakce se kolo dostane do mírného smyku, ten vyrovnáte tak, že kolo nakloníte směrem k výjezdu a začnete šlapat. Vrátíte kolu trakci a s využitím setrvačnosti projedete zatáčku jako blesk.
 
 

Bezpečné brzdění

Při rychlých sjezdech doporučujeme pečlivě sledovat stopu před sebou a předem vybírat místo, kde budete brzdit.
 
Pokud jedete po kluzkém povrchu nebo rozbitém povrchu, je nebezpečné brzdit oběma brzdami najednou.
 
Může se totiž stát, že se dostanete do smyku a dojde k pádu. V takové situaci je potřeba zachovat chladnou hlavu a brzdit postupně, aby kolo neztrácelo trakci. Toho docílíte postupným brzděním a udržením těžiště na zadním kole.
 
 
 
Zpět na výpis novinek