Vyhledat název

cs

Kola značky 4Ever byla poprvé uvedena na trh již v roce 1995, takže kolekce 2020 představuje významné jubileum. Za dobu své existence 4Ever ušel velký kus cesty, stále se však drží osvědčených postupů, mezi které patří preference vlastní montáže před dovozem hotových kol z Asie, což je podle majitelů značky základní stavební kámen výsledné kvality. Pro kvalitu je však zásadní také podoba výroby, kdy od počátku dostala přednost stojanová montáž před tou pásovou, takže je možné každému kolu či elektrokolu věnovat maximální pozornost.

Ostatně v loňském roce ve Studénce vyrobili přes šedesát tisíc elektrokol (!!!) a kapacita produkce se s každou další sezónou navyšuje. Nejen na téma novinek kolekce 2020 jsme vyzpovídali osoby nejpovolanější, a sice Ivana Macháčka, který má na starosti technickou i designovou podobu každé nové kolekce 4Everu, a Milana Kohouta, jednoho z hlavních produkt-manažerů značky.

Jaké jsou důležité novinky kolekce 2020?

Novinek je celá řada. Novým SXC se po dvou letech vracíme do kategorie celoodpružených karbonů, nyní na 29" a se zdvihy 140/140. Dále jsme rozšířili úspěšný karbonový hardtail Scanner o dva dámské modely a důležitou novinkou je třeba i juniorský model Dark na 29" kolech. V kolekci 2020 také reagujeme na trend jednopřevodníků, u nás již výhradně v kombinaci 1×12, ale stále zákazníkům nabídneme rovněž modely 2×11, dokonce i na karbonu. A také modely s trojpřevodníkem, které máme od nejlevnějších biků až do ceny třiadvacet tisíc, kde mimo modelu 2×10 nabídneme zároveň převody 3×10, asi jako jediní na trhu. Možná tím trochu jdeme proti proudu, ale my na to stále máme poptávku od zákazníků, jimž chceme dát možnost výběru.

Nově máte v nabídce také gravely.

Gravel Gromvel budeme nabízet ve třech kvalitativních úrovních. Budou mít všechny stejný základ – lehký hliníkový rám Superlite IRC a karbonovou přední vidlici s komponenty Shimano Tiagra / 105 / GRX 810, všude s použitím výkonných hydraulických kotoučových brzd. Ceny jsou 34 990 / 39 990 / 42 990 korun. Na Gromvely se hodně těšíme.

A elektrokola?

U MTB elektro-biků nadále jako jediná česká značka používáme německé motory Brose s kroutícím momentem 90 Nm, které jsou z našeho pohledu uživatelsky naprosto fantastické. Hlavní změnou je přechod na modernější motor Brose typ „S“. Také zde bude nový displej Brose Marquardt, který lze spárovat s mobilním telefonem. Samozřejmostí je integrovaná baterie 500 Wh a možnost výběru kol 29" nebo 27,5+, v druhém případě s „pluskovými“ plášti šířky 2,8 palce. Dále zůstávají v nabídce oblíbená trekingová elektrokola s motorem Bafang Max Drive a s integrovanou baterií s kapacitou 630 Wh.

Jaké jsou novinky mezi dámskými či juniorskými modely?

Jak už jsme zmínili, rozšířili jsme kolekci o dva karbonové modely Scanner lady, ve variantách 1×12 a 2×11 s osazením SLX/XT a s vidlicí Rock Shox Reba. Rovněž jsme přidali nejvyšší model na hliníkovém rámu, a to s názvem Yoga na SLX/XT 2×11. Novinkou je i nejlevnější model Melody 29" v ceně 13 990 korun. V juniorské kategorii je důležitou novinkou již zmíněný Dark 29". Vsadil na krátký rám velikosti 15,5" s velmi obratnou geometrií. V kombinaci s lehkými koly, vzduchovou přední vidlicí a pohonem Sram SX 1×12 váží pouhých 12,4 kg, a to za necelých dvaadvacet tisíc korun. 

Líbí se nám koncept, kdy u modelů s dostupnou cenovkou nabízíte o třídu lepší kola, sestavená z lehkých ráfků a plášťů.

Toto je pro nás stěžejní téma a lze říci, že je to takový poznávací prvek současného 4Everu. Odlehčení toho, co se točí, tedy kol, je nejefektivnější, a tak používáme velmi lehké ráfky Mach 1 Superlight a pláště Schwalbe Th under Burt Performance. Jízdní vlastnosti se tím neskutečně zlepší. Je to sice dražší proti běžným komponentům, ale přínos z hlediska jízdního projevu je obrovský. Daný koncept kvůli vyšší ceně samozřejmě nelze dát na všechny modely, ale máme to na lady a juniorských modelech v cenách nad dvacet tisíc.

Zákazníkům nabízíte i jeden rok pojištění proti odcizení kola zdarma. Týká se to všech modelů?

Jistě, týká se to všech modelů a v té souvislosti vlastně vůbec nechápeme, že si kolo někdo nepojistí. Vždyť komerční pojištění stojí na běžné kolo kolem 1500 korun na rok, a to nemluvíme o elektrokolech, kde je to podstatně dražší.

Kromě toho poskytujete na kompletní kola i tříletou záruku. To je hodně nadstandardní.

Tříletou záruku dáváme automaticky. Kola si montujeme sami, takže je dokonale známe a máme potřebné díly skladem. Jakýchkoli reklamací je však velmi málo, jsou to spíše výjimky.

Pokud si jakožto obchodník budu chtít vyzkoušet třeba nového karbonového fulla SXC nebo e-bike s motorem Brose, co pro to musím udělat?

Stačí nás kontaktovat. Ihned prověříme aktuální dostupnost požadované testovačky a dohodne se termín. Je to služba i pro koncové zákazníky, ovšem prostřednictvím prodejce.

Na kolika metrech čtverečních nyní u vás kola vznikají a jaká je maximální kapacita výroby?

Aktuální rozloha zastavěné plochy fi rmy je 6900 čtverečních metrů, ale výroba samotná z této výměry zabírá sotva jednu třetinu. Zbytek tvoří, po většinu roku, skladové prostory, ve kterých je nutno téměř stále skladovat komponenty na výrobu pěti až sedmi tisíc kol a přechodně také hotové výrobky. Kapacita výroby je závislá na typu vyráběných kol, pokud bychom vyráběli pouze plnohodnotně vybavená městská elektrokola, naše roční výrobní kapacita by byla někde kolem sedmdesáti tisíc elektrokol. 

Tolik kol, to musí znamenat obrovské množství lidí a nikdy nekončící investice…

K dnešnímu dni se na vzniku jízdních kol v naší fi rmě podílí téměř devadesát lidí ve výrobě, skladu a administrativě. Do obnovy areálu 4Everu, původně „JZD“, jsme v posledních deseti letech investovali více než padesát miliónů korun. Mimo to jsme v posledních pěti letech dostavěli ke stávajícím budovám další tři skladovací haly o celkové rozloze 1600 m². Na konci roku 2018 jsme veškeré komunikace v areálu vybavili novým asfaltovým povrchem, takže ano, nikdy nekončící investice.

 

Zpět na výpis novinek